Handelsbetingelser

Vi ønsker at give dig en god og tryg oplevelse, når du handler hos os. 

Vi er ved at blive certificeret med E-mærket, som er din sikkerhed for god og tryg nethandel, hvor vi passer på dig og dine data.

Generelle oplysninger
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Klarskov møbler ApS

Klarskov møbler ApS
Solrød Byvej 48
2680 Solrød Strand
CVR-nummer: 43831429  

Kontakt: 
Tel.: +45 6047 3383
Mail: kontakt@klarskov.dk

Cookie- og persondatapolitik

Hvem kan handle hos os?
Vi handler med både det private erhvervsliv, offentlige institutioner, forhandlere og privatpersoner.

Ordrebekræftelse 
Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer. 
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved at logge ind på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kontakt@klarskov.dk

Leveringstid
Har du bestilt en vare med længere leveringstid, vil varen ikke kunne sendes samme dag, selvom der bliver lagt en ordre. Det vil derimod tage den tid, som er beskrevet inde på produktsiden, hvor du har bestilt varen. Bemærk at der altid vil være tale om arbejdsdage, som vi skilter med. Vi kan derfor anbefale, at du går ind på produktet, du har bestilt, for at se leveringstiden. Har du bestilt flere varer med forskellige leveringstider – eksempelvis 5 dage og 15 dage – vil varerne blive afsendt samlet med udgangspunkt i den længste leveringstid. Ønsker du en dellevering anbefaler vi, at du laver to ordrer.

Beløbet trækkes tidligst på kortholders konto, når varen bekræftet afsendt fra vores samarbejdspartner/leverandør.

Leveringstid på lagervarer er som udgangspunkt 5-10 hverdage.
Leveringstid på bestillingsvarer er som udgangspunkt 4-6 uger.
Leveringstid på specialfremstillede varer oplyses den forventede leveringstid på ordrebekræftelsen.

Der kan ind imellem ske forsinkelse af levering grundet produktion, leverance af materialer eller andre udefra kommende forhold.

Hvis vi bliver bekendt med forsinkelser på din ordre, kontakter vi dig og oplyser forventet ny leveringstid. I erhvervskøb vil forsinkelsen ikke give mulighed for ophævelse/fortrydelse af ordren.

Vi holder lukket i weekend og helligdage for forsendelser og modtagelse af returvarer.

Bestilling via EAN-nummer til det offentlige
Efter bestilling via hjemmeside, mail eller telefonisk, modtager institutionen en ordrebekræftelse og først ved forsendelse fremsendes en faktura, som skal betales netto 8 dage efter fakturering.

Bestilling af varer af forhandlere
Aftales individuelt med hver enkelt forhandler og vil typisk ligge mellem netto 8 og 30 dage og fragten betales af forhandleren, som bestiller varerne medmindre andet er aftalt. 

Bestilling af specialfremstillede møbler
Ved bestilling af møbler, som er specialfremstillede med hensyn til farver, mål, materialer og design 
eller har fået et tydeligt personligt præg, kan institutioner, forhandler, erhvervsdrivende eller privat ikke fortryde dette køb.

Institutioner, forhandlere, erhvervsdrivende eller private skal betale 50% af ordrebeløbet ved ordreafgivelsen, inden ordren sættes i produktion.  

Betaling fra private
Der kan bestilles varer via vores netbutik eller ved direkte kontakt med os på mail: kontakt@klarskov.dk og tlf.: 6047 3383. Ved ordre via vores netbutik kan der betales med Dankort, Dankort Visa, MobilePay, Bankoverførelse. Ordren er først bestilt, når den er godkendt som betalt. Du vil modtage en ordrebekræftelse pr. mail umiddelbart efter bestillingen. Kontroller straks at ordren er korrekt, ellers kontakt straks Klarskov møbler ApS. Beløbet hæves først når varen er klar til levering og forsendelse. 

Betaling fra institutioner og erhverv
Der kan bestilles varer via vores netbutik eller ved direkte kontakt med os på mail: kontakt@klarskov.dk eller tlf.: 6047 3383. Ved ordre via vores netbutik kan der betales med Dankort, Dankort Visa, MobilePay, Bankoverførelse og E-faktura med EAN-nummer. Ordren er først bestilt, når du som kunde modtager vores ordrebekræftelse. Du vil modtage en ordrebekræftelse pr. mail umiddelbart efter bestillingen. Kontroller straks at ordren er korrekt, ellers kontakt straks Klarskov møbler ApS. Beløbet hæves først når varen er klar til levering og forsendelse. 

Institutioner og erhverv med kreditaftaler
Institutioner og erhverv, som ønsker kredit hos Klarskov møbler ApS, skal godkendes og registreres som kunder hos Klarskov møbler ApS, inden en ordre kan gennemføres. Nye kunder kan ansøge om erhvervskonto på mail: kontakt@klarskov.dk eller tlf.: 6047 3383.

Reservation af beløb 
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil: 
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 
Vi tager ikke kortgebyrer, og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Betalingsbetingelser
Når købesummen er modtaget af Klarskov møbler ApS overdrages ejendomsretten til de bestilte varer til kunden. Indtil da har Klarskov møbler ApS ejendomsretten til de bestilte varer. Det er kun godkendte firmaer og institutioner, som kan købe på kredit. Betalingen skal se inden 8 dage fra fakturadato, med mindre andet er aftalt. 

Leveringsformer og transport
Leveringspriser:
Fragt leveret med PostNord under 0,5 kg pris: 48,00 ekskl. moms, 60,00 inkl. moms.
Fragt leveret med PostNord op til 0,5 kg til 5 kg pris: 96,00 kr. ekskl. moms, 120,00 kr. inkl. moms.   

Vi benytter følgende levering fra PostNord:
MyPack – Collect (Pakke Shop), MyPack – Home (Hjemmelevering), PostNord – Parcel (Erhvervslevering)
Hvis pakken ikke kan leveres, er returnering samme pris som ved fremsendelse. 

Fragt ved større møbler og forsendelser
Ved én samlet forsendelse over 5 kg, eller at vi vurderer at forsendelsen er bedst sikret ved levering med møbeltransport, anvender vi Møllers Flytte- og Møbeltransport fra Fyn, for at yde en bedre beskyttelse og sikre en god levering af dine varer.

Leveringspriser med Møllers Møbel- og Flyttetransport:
Ved én samlet levering over 5 kg pris: 400,00 ekskl. moms. 500,00 inkl. moms. – dette gælder dog ikke institutioner, erhvervsdrivende og forhandlere med rabataftaler.

Ruten planlægges efter mængde af ordre ud fra følgende plan:
Fyn: 
Aflevering på Fyn mandag og onsdag.

Sjælland:
Aflevering på Vest- og Nordsjælland tirsdag og onsdag.
Aflevering Øst- og Sydsjælland, Lolland Falster samt København torsdag og fredag.

Jylland:
Aflevering Sydjylland mandag
Aflevering Nord og Vestjylland torsdag og fredag. 
Aflevering Østjylland tirsdag og torsdag.

Bornholm og ikke brofaste øer: 
Levering til Bornholm og ikke brofaste øer, kontakt os for levering. 

Forsendelse til udlandet:
Vil ske med Schenker eller DSV og fragtprisen udregnes specifikt pr. forsendelse.

Priser ved større forsendelser til institutioner, forhandlere og erhvervsdrivende med rabataftaler
Offentlig og private institutioner og erhverv:
Start takst: 360,00 ekskl. moms, 450,00 inkl. moms.
Stole og taburetter: ved levering over 15 stk. er pris pr. stol 24,00 kr. ekskl. moms. og 30,00 kr. inkl. moms. pr stol.
Borde: start takst 360,00 ekskl. moms 450,00 inkl. moms, over 2 borde pris pr. bord 180,00 ekskl. moms, 225,00 inkl. moms.
Reoler: start takst 360,00 ekskl. moms 450,00 inkl. moms, over 1 reol pris pr. reol 360,00 ekskl. moms 450,00 inkl. moms.

Leveringen uden kvittering
Du vil blive kontaktet af Klarskov møbler ApS eller fragtfirmaet med henblik på at aftale tidspunkt eller tidsrum for leveringen. Det er vigtigt, at du er hjemme i det aftalte tidspunkt/tidsrum til at tage imod forsendelsen. Er du ikke hjemme som aftalt, skal du betale omkostningerne for, at varerne tages med retur, medmindre du har accepteret, at de sættes på adressen. Tages varerne retur, skal du også betale for eventuel genfremsendelse. Hvis du har accepteret, at varerne sættes uden kvittering sker dette på dit ansvar. Dvs., at du selv bærer tabet, hvis varerne bliver stjålet eller beskadiget, efter at de er placeret som aftalt. 

Hvis du ønsker at din ordre med Møllers Flytte- og Møbeltransport må stilles, skal vi have en skriftlig besked om hvor varerne må sættes. Beskeden kan du skrive ved ordreafgivelsen.
Hvis du ønsker at blive ringet op 1/2 time før levering, skal vi have en skriftlig besked med telefonnummer og kontaktperson. Beskeden kan du skrive ved ordreafgivelsen.

Sikkerhed og ID-bekræftelse 
Klarskov møbler ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer). Det betyder, at uvedkommende, inklusiv Klarskov møbler ApS, ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktioner med PBS.  

E-mailkorrespondance
E-mails kan indeholde fortrolige informationer. Hvis du ikke er den rette modtager af e-mailen, beder vi dig venligst informerer om fejlen ved at bruge svarfunktionen. Samtidig bedes du slette e-mailen, både fra din indbakke og fra din slettet post, med det samme uden at videresende eller kopierer den.  

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Institutioner, forhandlere og erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@klarskov.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.  

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 
Du kan sende en mail til kontakt@klarskov.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at ordren returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder f.eks. for meget store varer eller ordrer. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1000 kr.

Ingen fortrydelsesret ved specialfremstilling
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Levering af varer, som er specialfremstillede med hensyn til farver, mål, materialer og design, eller har fået et tydeligt personligt præg, kan institutioner, forhandler, erhvervsdrivende eller privat ikke fortryde.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. 
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Du vil modtage det refunderede beløb senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Forsendelse af returvaren ved fortrydelseskøb
Varen sendes til den adresse den er afsendt fra, medmindre andet aftales.

Vi modtager kun varer, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb 
Der er ikke fortrydelsesret i erhvervskøb.  

Kontrol af varens stand ved modtagelse
Når du modtager din ordre fra Klarskov møbler ApS, så kontroller staks forsendelsen for transportskader og varen for fejl og mangler. Hvis der er skader og mangler, kontakt da straks Klarskov møbler ApS. Klarskov møbler ApS er kun ansvarlig for tabet af varen, hvis der er påvist fejl eller mangler på varen. Fejl eller mangler, udbedres det ved reparation eller udskiftning af reservedele. Dette skal kunne dokumenteres med fotos, samt en beskrivelse af skade eller fejl og mangler, som skal indsendes til Klarskov møbler ApS kontakt@klarskov.dk

Reklamationsret 
Når du handler hos os som forbruger gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 4 uger efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig, dog skal der altid reklameres inden udløbet af 24 måneders reklamationsret.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Forsendelse af returvaren ved reklamation
Den adresse hvorfra varen er sendt medmindre andet aftales.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Reklamationsret erhvervskøb (inkl. offentlige myndigheder)
Vi tilbyder 12 måneders reklamationsret.
Vi forbeholder os retten til at reparere, hvis der er noget galt med varen.
Vi dækker rimelige fragtomkostninger i forbindelse med berettigede reklamationer op til 1000,00 kr. ekskl. moms. 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt @klarskov.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr 

Klagegang 
1. Når du som kunde henvender dig, om en klage, snakker vi med dig som kunde og undersøger, om der er tale om en berettiget reklamation. 
2. Vi beder dig som kunde, at sende mail med beskrivelse af klagen, hvad det bestå af – og du, som kunde, bedes oplyse, hvordan du ønsker fejlen afhjulpet.
3. Vi beder, dig som kunde, at sende dokumentation i form af ordrenummer, dato for køb, billeder af produktet. I visse tilfælde kan vi bede om at få varen ind til undersøgelse.
4. Vi bestræber os på at løse klagen mellem Klarskov møbler ApS og dig som kunde, så hurtigt som muligt. 
5. Hvis der opstår uenighed, som ikke kan løses med dig som forbruger, henvises du som forbruger til Forbrugerklagenævnet (Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg).

10 års garanti
Klarskov møbler ApS giver 10 års garanti for fejl og mangler på Klarskov´s egne designede produkter. Dvs., at evt. produkter fra andre producenter, der kan indgå i en ordre ikke er omfattet af 10 års garantien med der henvises til den pågældende producents garanti. De fleste varer er naturmaterialer og har behov for vedligeholdelse og pleje, jævnfør vores pleje- og vedligeholdelsesvejledninger, da det ellers kan påvirke levetiden og dermed garantien på varen.

Forbehold i b2b
Klarskov møbler ApS tager forbehold for tastefejl, tekniske fejl, prisændringer og udsolgte varer. Informationerne på www.klarskov.dk kan ændres uden varsel og billedmateriale, som er anvendt www.klarskov.dk, er illustrative og kan afvige fra varens egentlige udseende. 

Ophavsret
Brug af billeder, tekst, varemærker, logo m.m. fra Klarskov møbler ApS kan kun ske efter nærmere aftale og godkendelse af Klarskov møbler ApS.

Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Klarskov møbler ApS og opbevares i fem år regnet fra regnskabsåret udløb, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på klarskov.dk er Klarskov møbler ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@klarskov.dk

Standardfortrydelsesformular 
Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Klarskov møbler ApS
CVR-nummer: 43831429
Solrød Byvej 48 2680 Solrød Strand
Mailadresse: kontakt@klarskov.dk
Telefonnummer +45 6047 3383

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________ 
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 2. august 2023.